Cum sa alegi vitaminele pentru copii?

vitamine copii suplimente pofta

In primul rand trebuie sa te asiguri ca acasa aveti o alimentatie cat mai curata cu putinta, o viata activa. Nu sunt de acord cu cei care spun ca oamenii nu ar trebui sa consume suplimente alimentare. Nu traim intr-o lume perfecta, mediul este poluat, stresul este mare si in crestere, alimentele nu mai sunt ce au fost. Fiecare om are nevoi specifice.

Au copiii nevoie de suplimente cu vitamine?

E destul de greu sa raspund la intrebarea asta. Parerea mea este ca nu toti copiii au nevoie de ele si  chiar si cei care au nevoie, nu au nevoie tot timpul. Exista mai multi factori de luat in seama si o sa ii enunt sub forma de intrebari:

Copilul tau are o alimentatie sanatoasa si complexa? Mananca atat produse animale cat si vegetale din surse sigure?

Copilul tau consuma produse junk food, fast food, dulciuri, sucuri?

Copilul tau mananca doar anumite alimente, excluzand total pe altele considerate sanatoase?

Copilul tau mananca foarte putin?

Copilul tau petrece mai mult timp in casa, sedentar, decat afara, jucandu-se in aer liber?

Copilul tau face un sport de performanta?

Traiti intr-un oras poluat?

Copilul tau este supus stresului? (scoala, lectii, concursuri, relatii tensionate intre parinti)

In functie de raspunsurile pe care ti le dai la aceste intrebari, poti aprecia daca are sau nu nevoie copilul tau de un supliment alimentar, dar este bine sa te consulti si cu pediatrul (mai ales daca este unul care tine cont si de produsele naturiste).

Ce fel de suplimente pentru copii exista?

Exista suplimente sub forma de vitamine sau minerale prezentate individual: vitamina D3, vitamina C.

Exista suplimente combinate: complex de multivitamine si minerale, complex de multivitamine, , complex de vitamine din grupul B, complex de Calciu, Magneziu si vitamina D3, complex de Vitamina D3 si K2.

Alte suplimente: probiotice, suplimente pe baza de  pudre sau extracte de fructe, alge sau legume (Ex: pudra de fructe de padure, pudra de spirulina), suplimente pentru imunitate, suplimente pentru cresterea poftei de mancare, suplimente pentru memorie si concentrare, suplimente cu Omega 3 (foarte utile pentru dezvoltarea creierului).

Ce trebuie sa eviti atunci cand alegi un supliment alimentar pentru copii?

Colorantii daunatori: tartrazina, galben de chinolina, indigotin, azorubin, ponceau 4R, eritrozina, rosu 2G, rosu allura AC, caramel

Exista produse care au coloranti naturali si bineinteles ca acelea sunt de preferat: rosu din sfecla, galben din curcuma samd.

Unii dintre acesti coloranti, combinati cu conservantul benzoat de sodiu din suplimentele in forma lichida, poate da reactii de hiperactivitate.

Feriti-va de combinatia de benzoat de sodiu sau de potasiu si acid ascorbic. Pastrate in conditii improprii favorizeaza aparitia benzenului, cunoscut cancerigen.

Indulcitori de evitat: aspartam, acesulfam K, neotam, ciclamat, zaharina, sucraloza

Din punctul meu de vedere, e de preferat un produs indulcit cu zahar unuia indulcit cu unul dintre indulcitorii enumerati mai sus.

In ultima vreme s-a inceput trecerea la indulcitori de origine naturala si puteti cauta produse indulcite cu acestia: xilitol, stevia, maltitol, sorbitol, isomalt, eritritol.

Atentie! Exista si produse care folosesc atat indulcitori artificiali, cat si din cei de origine naturala. Evitati-le!

Evitati suplimentele (inclusiv vitaminele si mineralele) cu arome artificiale!