Cum sa alegi vitaminele pentru copii?

vitamine copii suplimente pofta

In primul rand trebuie sa te asiguri ca acasa aveti o alimentatie cat mai curata cu putinta, o viata activa. Nu sunt de acord cu cei care spun ca oamenii nu ar trebui sa consume suplimente alimentare. Nu traim intr-o lume perfecta, mediul este poluat, stresul este mare si in crestere, alimentele nu mai sunt ce au fost. Fiecare om are nevoi specifice.

Au copiii nevoie de suplimente cu vitamine?

E destul de greu sa raspund la intrebarea asta. Parerea mea este ca nu toti copiii au nevoie de ele si  chiar si cei care au nevoie, nu au nevoie tot timpul. Exista mai multi factori de luat in seama si o sa ii enunt sub forma de intrebari:

Copilul tau are o alimentatie sanatoasa si complexa? Mananca atat produse animale cat si vegetale din surse sigure?

Copilul tau consuma produse junk food, fast food, dulciuri, sucuri?

Copilul tau mananca doar anumite alimente, excluzand total pe altele considerate sanatoase?

Copilul tau mananca foarte putin?

Copilul tau petrece mai mult timp in casa, sedentar, decat afara, jucandu-se in aer liber?

Copilul tau face un sport de performanta?

Traiti intr-un oras poluat?

Copilul tau este supus stresului? (scoala, lectii, concursuri, relatii tensionate intre parinti)

In functie de raspunsurile pe care ti le dai la aceste intrebari, poti aprecia daca are sau nu nevoie copilul tau de un supliment alimentar, dar este bine sa te consulti si cu pediatrul (mai ales daca este unul care tine cont si de produsele naturiste).

Ce fel de suplimente pentru copii exista?

Exista suplimente sub forma de vitamine sau minerale prezentate individual: vitamina D3, vitamina C.

Exista suplimente combinate: complex de multivitamine si minerale, complex de multivitamine, , complex de vitamine din grupul B, complex de Calciu, Magneziu si vitamina D3, complex de Vitamina D3 si K2.

Alte suplimente: probiotice, suplimente pe baza de  pudre sau extracte de fructe, alge sau legume (Ex: pudra de fructe de padure, pudra de spirulina), suplimente pentru imunitate, suplimente pentru cresterea poftei de mancare, suplimente pentru memorie si concentrare, suplimente cu Omega 3 (foarte utile pentru dezvoltarea creierului).

Ce trebuie sa eviti atunci cand alegi un supliment alimentar pentru copii?

Colorantii daunatori: tartrazina, galben de chinolina, indigotin, azorubin, ponceau 4R, eritrozina, rosu 2G, rosu allura AC, caramel

Exista produse care au coloranti naturali si bineinteles ca acelea sunt de preferat: rosu din sfecla, galben din curcuma samd.

Unii dintre acesti coloranti, combinati cu conservantul benzoat de sodiu din suplimentele in forma lichida, poate da reactii de hiperactivitate.

Feriti-va de combinatia de benzoat de sodiu sau de potasiu si acid ascorbic. Pastrate in conditii improprii favorizeaza aparitia benzenului, cunoscut cancerigen.

Indulcitori de evitat: aspartam, acesulfam K, neotam, ciclamat, zaharina, sucraloza

Din punctul meu de vedere, e de preferat un produs indulcit cu zahar unuia indulcit cu unul dintre indulcitorii enumerati mai sus.

In ultima vreme s-a inceput trecerea la indulcitori de origine naturala si puteti cauta produse indulcite cu acestia: xilitol, stevia, maltitol, sorbitol, isomalt, eritritol.

Atentie! Exista si produse care folosesc atat indulcitori artificiali, cat si din cei de origine naturala. Evitati-le!

Evitati suplimentele (inclusiv vitaminele si mineralele) cu arome artificiale!

 

Multumiri, pupaturi si un 2012 care bate la usa

Iata ca trece 2011 si il asteptam voiosi pe 2012.

Bebster.ro a aparut in 2011 si si-a dorit sa stranga la un loc parinti (dar nu numai) pasionati de hrana adevarata. Avand deja experienta fratilor mai mari – Getfit.ro si Suplimente.ro, ne bucuram ca am atras public si aici prin retetele si articolele noastre. Stim ca e tot mai greu sa mananci natural – fie din lipsa resurselor, fie din lipsa surselor de alimente bune, dar de cele mai multe ori din dezinformare si comoditate. Noi suntem aici sa va indemnam in continuare catre o viata sanatoasa si sper din suflet sa avem mai mult ajutor din partea voastra pentru ca e important sa avem un loc al nostru, unde sa gasim informatii si retete utile. Asadar parinti cu bloguri culinare sau de crestere a copiilor, va asteptam daca doriti sa fiti “contributors” pe Bebster.ro. Dupa cum ati vazut, fiecare articol sau reteta ce apartine unui colaborator este semnat de acesta si in functie de preferintele sale punem link catre blogul sau pagina personala de facebook.

Si daca tot vorbim de colaboratori vreau sa multumesc unor fete speciale care ne ajuta fie cu retete, fie cu articole. Multumesc Ana Maria Morteci pentru retetele si pozele minunate si iti doresc un an nou perfect alaturi de sotoi, purci si minunea pe care o asteptati (cosmetice handmade facute de Amy puteti cumpara de aici). Multumesc Alexandra Saceanu pentru articolele de suflet in care s-au regasit multe mame si iti trimit toate gandurile bune pentru noul an pentru tine, pentru Lia si pentru mama ta care va ajuta din umbra (cosmetice lucrate de Alexandra puteti cumpara de aici). Multumesc Adina Beres, psihologul care ne ajuta cu experienta si articolele sale (aici gasiti blogul ei). Multumesc Adina Vladoiu, castigatoarea biletelor in GetFit Camp, care ne-a trimis si ea cateva retete bune si care isi ia sotul de manuta si il aduce la seminariile lui Cristian Margarit despre viata sanatoasa, alimentatie sanatoasa. Le doresc si lor numai bine alaturi de fetita lor scumpa. Multumesc Laura Frunza pentru ca ne-ai oferit ajutor in cadrul unui concurs si pentru ca stiu ca rasfoiesti si retetele de aici pentru scumpa ta Eliza (blogul Laurei e aici). Multa sanatate in noul an! Multumesc Raluca Donciu pentru traducerea trimisa si sper sa mai ai timp si altadata. Va urez un an nou la fel de frumos cum e familia voastra! (blogul Ralucai e aici). Multumesc Iulia Bada (blogul e aici) si Moni si Natalia (bogul aici) pentru retetele voastre si va mai astept. Multumesc Corina B (mamica lui Andrei) si Andreea B (mamica lui Rares), fete dragi mie si care m-au ajutat si ele fie cu articole, fie cu retete. Multumesc si Anei Maita (site-ul aici) si Roxanei Dudus (forumul aici) pentru interviurile pe care le-au acceptat.

Si le mai multumesc celor care ne citesc din umbra, celor care ne lasa feedback si ne incurajeaza spunandu-ne ca le place Bebster.ro, celor care se inspira din retetele noastre si sunt binevoitori incat sa puna un link inapoi catre noi sau care au puterea sa spuna multumesc, dar si celor care se straduiesc sa manance sanatos si se informeaza mereu, asa cum sunt fetele din micul nostru grup.

Sper ca in 2012 sa va avem pe mai multi alaturi de noi. Nu va faceti griji daca nu va ies poze de revista, va asteptam oricum.

La multi ani tuturor!

Top alimente bogate in vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic, benefic pentru sanatatea generala a organismului. Mai jos am enumerat cateva surse alimentare de vitamina C, unele mai cunoscute, altele mai putin cunoscute, dar foarte sanatoase. Acerola este  fructul cu cea mai mare cantitate de vitamina C, avand 1700mg la 100g de fructe, dar nefiind disponibil in tara noastra decat sub forma de supliment alimentar, nu l-am inclus in lista de mai jos.

Despre vitamina C se spune ca amelioreaza simptomele de raceala si gripa si scurteaza perioada de convalescenta.Vitamina C ajuta in sanatatea oaselor, pielii si a dintilor, dar are si rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, a cancerului precum si a altor probleme de sanatate.

Incercati sa consumati alimente bogate in vitamina C si suplimentati atunci cand se apropie sezonul rece sau ori de cate ori este nevoie. Omul si-a pierdut abilitatea de a-si produce singur vitamina C necesara si de aceea un aport serios de vitamina C este mai mult decat necesar.

Macesele

Macesele au cam fost uitate in ultima vreme, odata cu aparitia pe piata a tot felul de extracte de fructe exotice. Macesele insa, au o cantitate mare de vitamina C, avand 430mg la 100g de macese. 100g de macese acopera si 90% din doza zilnica recomandata de vitamina A. Nu le ocoliti!

Ardei iute

Ardeii iuti verzi au in jur de 230mg de vitamina C la 100g de ardei, iar cei rosii aproximativ 150mg la 100g.

Ardei gras

Ardeii grasi sunt si ei bogati in vitamina C, ardeii grasi galbeni fiind cei mai bogati in vitamina C dintre toti – 180mg la 100g de ardei gras.

Coacaze negre

Coacazele negre au 180mg de vitamina C la 100g de fructe.

Cimbru

Cimbrul este o planta aromatica folosita des in bucataria traditionala romaneasca, la ciorbe si fripturi la cuptor. Cimbrul este mirodenia cea mai bogata in vitamina C, avand 150mg la 100g de cimbru.

Patrunjel

Patrunjelul este bine cunoscut pentru continutul sau de vitamina C, avand 120mg la 100g de patrunjel.

Rosii uscate la soare

Rosiile normale au si ele o cantitate buna de vitamina C (20mg/100g), dar cele uscate la soare concentreaza 100mg la 100g.

Kiwi

Kiwi contine 90mg de vitamina C la 100g de fruct.

Legume cu frunze verzi

Broccoli, frunzele de ridichi si varza de Bruxelles sunt si ele in top. Broccoli are 80mg de vitamina C la 100g, frunzele de ridichi 60 mg / 100g, iar varza de Bruxelles 70mg/100g. Daca tot am amintit de broccoli, e bine sa stim ca ruda sa, conopida are si ea 40mg / 100g.

Papaya

Papaya contine 60mg de vitamina C la 100g de fruct.

Puteti achizitiona dand click aici un supliment alimentar natural cu vitamina C in concentratie mare si imbunatatit cu extracte de plante, pentru o mai buna absorbtie.

Concurs – Pagina de fani Bebster

Daca esti sau devii fanul lui Bebster poti primi 2 cutii de bauturi vegetale – una de orez si una de quinoa si asta prin amabilitatea Laurei Frunza care ne trimite aceste premii. Suplimente.ro face premiul si mai atragator si alatura o cutie de probiotice pentru copii – Berrydophilus. Tragerea la sorti are loc pe 3 octombrie.

Multumim Laura! 🙂

Multumim Suplimente.ro! 🙂

Fii fanul nostru, dand click aici si vei intra in concurs.

P.S. – Premiul este pentru un singur fan. Pe pagina de fani sunt organizate periodic concursuri. Succes!

Triatlonul pentru copii, Trikids Challenge, Mamaia 2011

Week-end-ul acesta am fost la Mamaia alaturi de Suplimente.ro, sponsor al competitiei Triathlon Challenge ce a avut loc Sambata, 3 septembrie 2011.

Printre multimea de participanti inscrisi la probele din concursul mare, am avut incantarea sa vedem multi copii in randurile concurentilor, mai ales ca anul acesta a fost organizat si un triatlon pentru copii sub numele de TriKids Challenge.

Pentru cei care nu stiu ce inseamna un triatlon, amintim ca un concurent trebuie sa parcurga consecutiv urmatoarele probe, fara pauza intre ele: inot, bicicleta si alergare. TriKids a fost impartit pe 3 grupe de varsta, iar fiecare mic participant a putut fi insotit de un parinte, pentru a se asigura ca este in prefecta siguranta, dar fara ca parintele sa il ajute in vreun fel. Micii voinicei au avut parte si de o echipa mare de salvamari care au fost in apa langa ei pentru a se asigura ca toti concurentii sunt in deplina siguranta.

Participantii au fost grupati in 3 categorii de varsta, iar fiecare categorie a avut de parcurs urmatoarele distante pentru fiecare etapa:

VARSTA INOT BICICLETA ALERGARE
6-8 ani 100m 1,5km 500m
9-11 ani 100m 3km 1km
12-14 ani 100m 6km 2km

Pentru poze accesati pagina noastra de facebook Bebster Pentru Copii.

Pe viitor speram ca parintii micilor concurenti sa fie interesati si de alimentatia sanatoasa, ce ii poate ajuta in competitie. Pentru ei, avem urmatorul articol: Alimentatie sanatoasa pentru copilul sportiv.

Imunitatea si flora intestinala sanatoasa

Citeste si articolul Remediu natural pentru raceala.

Flora intestinala este alcatuita din microorganisme care vietuiesc in tractul nostru digestiv. Acesta nu este un lucru rau sa scarbos, ci dimpotriva unele dintre aceste microorganisme ne ajuta foarte mult in mentinerea starii de sanatate. Bacteriile ce traiesc in tractul digestiv au o functie foarte importanta in corpul uman, avand o importanta similara cu cea a unui organ.

70% din sistemul imunitar este adapostit de catre tractul digestiv. Iata de ce este important ca acesta sa fie intr-o stare de functionare cat mai buna.

In timp ce unele specii de bacterii ajuta organismul sa se dezvolte, ajuta imunitatea, formarea de vitamine si hormoni, fermentarea si eliminarea unor substante ce nu mai sunt necesare organismului, altele, prin inmultirea excesiva pot da infectii, crescand inflamatia in corp si apoi generand probleme mult mai complexe de sanatate.

Cum putem avea o flora intestinala sanatoasa si un sistem imunitar puternic?

Limitarea sau evitarea cerealelor, chiar si a celor fara gluten

Cerealele contin acid fitic, lectine si unele dintre ele gluten. Acidul fitic poate duce la o proasta absorbtie a mineralelor ce se poate traduce prin deficiente de anumite minerale in organism, probleme cu dantura, etc. Lectinele sunt pesticide natural gasite in plante ce pot perfora intestinul lasand sa patrunda in fluxul sangvin bacterii periculoase, materii fecale, etc. Glutenul este proteina vegetala gasita in grau, ovaz, secara, spelta, etc. ce poate inflama intestinul si il face permeabil transferului de materii nedorite in sange. Pe langa asta, cerealele mai contin si inhibitori de enzime ce le opresc din germinarea spontana, care pot inhiba si digestia cerealelor pentru oameni.

Limitarea antibioticelor si a antiinflamatoarelor nesteroidiene

Antibioticele in exces pot afecta flora intestinala, distrugand din bacteriile benefice si permitand astfel inmultirea unora daunatoare. Incercati pe cat posibil sa evitati si consumul de animale crescute in ferme normale, tratate cu antibiotice si alegeti de cate ori aveti posibilitatea carne de la animale crescute cat mai natural. Antiinflamatoarele nesteroidiene in exces pot afecta colonul facandu-l permeabil.

Consumati alimente fermentate

Muraturile in saramura (nu in otet), borsul, iaurtul, kefirul, smantana fermentata sunt alimente care pot ajuta la restabilirea bacteriilor benefice din intestine. Dupa desarare in apa, muraturile sunt potrivite si pentru cei mici (cu exceptia gogonelelor). Lactatele trebuie insa consumate cu moderatie deoarece si ele contin lectine. Daca alegeti sa consumati cereale, puteti utiliza metode traditionale de inmuiere, incoltire si fermentare, insa nu va bazati ca prin ele veti distruge complet elementele daunatoare din cereale. Cea mai eficienta metoda este fermentarea, dar nici ea nu reduce in totalitate elementele ce iti pot afecta tractul digestiv. Dupa consumul de alimente fermentate, spalati-va pe dinti.

Suplimentarea cu probiotice de calitate

Suplimentele nutritive nu sunt medicamente, ci adjuvanti in alimentatia omului modern, expus la alimente din ce in ce mai departe de natura, la stres si la un mediu din ce in ce mai poluat. Bifidobacteriile sunt bacterii benefice, prezente in laptele matern, ce ajuta la ameliorarea si prevenirea alergiilor, digestie, prevenirea unor tipuri de tumori si la dezvoltarea timusului. Anumite specii de Lactobacili ajuta in prevenirea tumorilor, a candidozelor, a afectarii ADN-ului, etc. Pentru ca probioticele sa functioneze au nevoie de hrana specifica – prebiotice (carbohidrati, fructo-oligo-zaharide) si de aceea este bine sa alegeti un supliment cu probiotice complex pentru copii si adulti, mai ales daca nu aveti o dieta foarte echilibrata.

Evitarea zaharului, prajelilor, alimentelor modificate genetic si a toxicelor

Zahar,margarina, prajeli, produse de patiserie si fast food, alimentele cu OMG, tutun, alcool, etc. sunt toti factori care influenteaza negativ imunitatea si afecteaza direct si tractul digestiv. Evitati-le pe cat posibil si cititi cu atentie toate etichetele produselor cumparate.

Alimente cheie pentru intarirea imunitatii in sezonul rece

Sezonul rece nu este un motiv sa stai inchis in casa. Imbraca-te bine si bucura-te de aerul mai curat. Consuma alimente bogate in vitamina C, supe calde de gaina, ceai de macese, ceai verde, citrice, ghimbir, scortisoara, usturoi, galbenus de ou.

Suplimentarea cu produse naturale ce mentin echilibrul imunitar

Daca ai asigurat o flora intestinala sanatoasa, iata ce mai poti adauga pentru a asigura un sistem imunitar sanatos.

Ganoderma este o ciuperca rara avand proprietati curative de neegalat, folosita de peste 2000 de ani pentru beneficiile aduse sistemului imunitar si nu numai. Cititi despre Ganoderma si aici.

Extractul fara alcool din frunza de maslinare multiple beneficii si pentru imunitate, fiinde printre altele antiinflamator si antioxidant. Afla mai multe despre proprietatile extractului de frunza de maslin de aici.

Usturoiul este deja cunoscut pentru proprietatiile sale de prevenire a racelilor si asta se datoreaza alicinei continute. Daca acesteia i se adauga extracte de rozmarin, de frunza de maslin, larice, oregano si soc, atunci avem un supliment cu adevarat puternic in prevenirea problemelor de sanatate influentate de sosirea sezonului rece.

Vitamina C ajuta in producerea de colagen, dar are un rol important pentru imunitate. Ea poate fi gasita in fructe, legume si plante crescute natural. Descopera ce alimente contin cantitati importante de vitamina C. Alegeti suplimente naturale complexe cu vitamina C.

Vitamina D are un rol deja cunoscut atat pentru imunitate, cat si pentru functionarea sanatoasa a intregului organism, in special a sistemului osos si a celui hormonal.  Alimentatia sanatoasa este esentiala pentru acumularea de vitamina D, dar si expunerea cu atentie la soare. Descopera ce alimente contin vitamina D. Cand vitamina D este asociata cu extract de frunza de maslin, soc si zinc, avem un supliment natural si mai puternic.

Pentru mai multe produse naturale pentru imunitate dati click aici.

Celulita – cum sa scapi?

Toate femeile stiu una sau alta despre celulita. Fie ca stiu “remedii”, diete, mituri, tehnici de masaj, potiuni secrete, creme, etc nu e femeie sa nu fi auzit de celulita si care sa nu se teama de ea. Si asta pentru ca foarte multe femei au celulita.

Ceea ce numim noi (incorect dealtfel) celulita este grasime. Da, grasime! Bine, bine, atunci de ce si cele mai slabanoage au uneori celulita, iar alte femei, fiinte oribile si demne de urat pe vecie, nu au nici urma? Din mai multe motive: mediu hormonal, inflamatia existenta in corp, predispozitie genetica, alimentatie, sport. Grasimea este vizibila sub forma de celulita datorita unui sistem conjunctiv deficitar.

Unele femei observa ca in perioada de alaptare fenomenul mai sus amintit isi face aparitia sau se accentueaza, daca era deja instalat (hormonii, bata-i vina!)

Ce este de facut? Ehee, se pot face multe pentru restabilirea sanatatii, penru ca si celulita este un semn de boala, de afectiune. Daca esti o femeie insarcinata sau in perioada de alaptare, lasa celulita si curele de slabire pentru mai tarziu.

Mai intai sa vedem ce stim deja.

Cremele anticelulitice:

Pe piata sunt atatea creme, lotiuni, geluri si seruri anticelulitice cu fel si fel de ingrediente incat o iei razna tot citind etichetele.

Ce fac aceste creme?

Unele incalzesc pielea si poti crede ca asa se “arde celulita”. Celulita nu se arde. Aceste produse stimuleaza circulatia pe zona pe care sunt puse. Altele produc o usoara inflamatie si pielea pare imediat mai neteda. Dar, celulita tot acolo va ramane. Altele, poate si cele mai bune, hidrateaza pielea.

Ce contin cremele anticelulitice?

Tot felul de ingrediente: cafea, ardei iute, ceai verde, alge, extracte de plante, chestii de laborator de la care ti se impleticeste limba incercand sa le pronunti, samd.

Ce efect au cremele anticelulitice?

Cremele au efect, dar nu asupra grasimii, ci asupra aspectului pielii. Daca te astepti sa se intample cu celulita pe care o ai o minune doar folosind acele creme, ai de asteptat mult si bine. Reclamele sunt frumoase, iti arata cum produsul X “penetreaza”, “patrunde in adancime”, are “efect garantat”.

Poti cumpara o crema anticelulitica, dar nu te astepta sa faca minuni. Axeaza-te pe cele care hidrateaza pielea. Ai grija sa nu contina mai multe chimicale daunatoare decat substante folositoare. Incearca sa eviti produsele care iti promit efect vizibil imediat dupa aplicare pentru ca acestea produc inflamatii locale.

Masajul anticelulitic si alte terapii corporale:

Nu-i asa ca te-ai gandit macar o data sa iti faci un abonament la un salon pentru un masaj anticelulitic? Sau poate ca ai fost deja.

Masajul trebuie sa fie ceva placut. Masajul nu trebuie sa doara. Uita de povestile cu pumni si framantari in “pernutele” de grasime, ce se lasa cu dureri si vanatai si la cateva zile dupa “sesiunea de masaj”. Daca masajul doare sau a lasat vanatai pe corp, atunci iti face mai mult rau decat bine, deoarece iti poate afecta tocmai elasticitatea pielii.

Impachetarile si sauna in exces duc la deshidratare. Anumite impachetari pot creste nivelul de hidratare al pielii.

Dintre masurile mai mult sau mai putin extreme amintim: liposuctia (poate avea efect bun sau dimpotriva, sa fie un esec total, mai ales daca te vei ingrasa sau slabi pe viitor), injectarea cu grasime pentru a nivela gropitele (fiecare persoana reactioneaza diferit – la unele au efect pozitiv, la altele se formeaza noduli) , masajul endermologic (poate fi benefic prin stimularea circulatiei, dar provoaca si o inflamatie temporara la nivelul pielii).

Sunt multe tipuri de tratamente si terapii corporale. Te poti juca cu ele daca te tine bugetul si daca nu iti fac mai mult rau decat bine, asa cum aminteam mai sus.

Ce poti face pentru a (mai) scapa de celulita?

Dieta:

Prin dieta este important sa nu ne gandim la infometare. Este important sa mananci sanatos si sa scapi de diversele mituri despre ce inseamna mancatul sanatos. Ai la dispozitie site-ul de fata ca sa vezi ce trebuie sa mananci.

Puncte cheie: peste oceanic gras, carne de vita, carne de oaie, oua, nuci crude, seminte de in, seminte de chia, spanac, broccoli, dovleac, fructe de padure, ardei.

Alimente de evitat: soia si produse din soia, lapte dulce si lactate, mai ales daca nu sunt bio, cereale, prajeli, arahide, susan, mezeluri, carne de pasare care nu provine din ferma bio.

Apa!

Sport:

Antrenamentul cu greutati ajuta foarte mult si in aceasta problema. Masa musculara ajuta la diminuarea grasimii. Atentie! Cand spunem masa musculara si antrenament cu greutati multe femei se si imagineaza Hulk Hogan, dar realitatea nu este deloc aceasta. O femeie isi mareste masa musculara destul de greu fara ajutorul steroizilor, tocmai pentru ca este femeie. Deci, nu esti in nici un pericol sa devii Miss Bodybuilding prea curand. De evitat antrenamentele prelungite de tip cardio.

Suplimente naturale:

Glucozamina – ajuta in hidratarea, formarea si rezistenta tesutului conjunctiv

Omega 3 – rol antiinflamator

Grupul de vitamine B – ajuta, alaturi de minerale la metabolizarea glucozaminei

Minerale

Lecitina – pentru refacerea peretilor celulari

L-carnitina –  pentru mobilizarea grasimilor

Coenzima Q10 – ajuta impreuna cu L-carnitina la mobilizarea grasimilor pentru a fi folosit de catre muschi pentru energie

Vitaminele A, C si E – antioxidanti pentru piele tanara si pentru a stopa efectele negative ale mediului asupra pielii

Aminoacizi – pentru a repara colagenul si elastina

si… multa apa!

Efecte adverse ale acestor suplimente: ten perfect, par si unghii mai sanatoase, articulatii flexibile.

Alaturi de aceste 3 elemente (dieta, sport, suplimente naturale), mai sunt cateva trucuri care ajuta:

  • exfolierea blanda a pielii inainte de baie (pe pielea uscata) cu o perie sau un prosop mai aspru
  • hidratarea pielii dupa dus sau baie
  • pe langa cei 2 litri necesari de apa mai bea si cate un ceai verde
  • se spune ca sedintele de mezoterapie au si ele un efect benefic (injectarea locala a unui amestec de antioxidanti)

Ai acum un ghid eficient pentru a porni la atacul celulitei. Nu uita, tine de vointa (dieta, sport, suplimente), dar si de noroc (hormoni, genetic)!