Cum sa alegi vitaminele pentru copii?

vitamine copii suplimente pofta

In primul rand trebuie sa te asiguri ca acasa aveti o alimentatie cat mai curata cu putinta, o viata activa. Nu sunt de acord cu cei care spun ca oamenii nu ar trebui sa consume suplimente alimentare. Nu traim intr-o lume perfecta, mediul este poluat, stresul este mare si in crestere, alimentele nu mai sunt ce au fost. Fiecare om are nevoi specifice.

Au copiii nevoie de suplimente cu vitamine?

E destul de greu sa raspund la intrebarea asta. Parerea mea este ca nu toti copiii au nevoie de ele si  chiar si cei care au nevoie, nu au nevoie tot timpul. Exista mai multi factori de luat in seama si o sa ii enunt sub forma de intrebari:

Copilul tau are o alimentatie sanatoasa si complexa? Mananca atat produse animale cat si vegetale din surse sigure?

Copilul tau consuma produse junk food, fast food, dulciuri, sucuri?

Copilul tau mananca doar anumite alimente, excluzand total pe altele considerate sanatoase?

Copilul tau mananca foarte putin?

Copilul tau petrece mai mult timp in casa, sedentar, decat afara, jucandu-se in aer liber?

Copilul tau face un sport de performanta?

Traiti intr-un oras poluat?

Copilul tau este supus stresului? (scoala, lectii, concursuri, relatii tensionate intre parinti)

In functie de raspunsurile pe care ti le dai la aceste intrebari, poti aprecia daca are sau nu nevoie copilul tau de un supliment alimentar, dar este bine sa te consulti si cu pediatrul (mai ales daca este unul care tine cont si de produsele naturiste).

Ce fel de suplimente pentru copii exista?

Exista suplimente sub forma de vitamine sau minerale prezentate individual: vitamina D3, vitamina C.

Exista suplimente combinate: complex de multivitamine si minerale, complex de multivitamine, , complex de vitamine din grupul B, complex de Calciu, Magneziu si vitamina D3, complex de Vitamina D3 si K2.

Alte suplimente: probiotice, suplimente pe baza de  pudre sau extracte de fructe, alge sau legume (Ex: pudra de fructe de padure, pudra de spirulina), suplimente pentru imunitate, suplimente pentru cresterea poftei de mancare, suplimente pentru memorie si concentrare, suplimente cu Omega 3 (foarte utile pentru dezvoltarea creierului).

Ce trebuie sa eviti atunci cand alegi un supliment alimentar pentru copii?

Colorantii daunatori: tartrazina, galben de chinolina, indigotin, azorubin, ponceau 4R, eritrozina, rosu 2G, rosu allura AC, caramel

Exista produse care au coloranti naturali si bineinteles ca acelea sunt de preferat: rosu din sfecla, galben din curcuma samd.

Unii dintre acesti coloranti, combinati cu conservantul benzoat de sodiu din suplimentele in forma lichida, poate da reactii de hiperactivitate.

Feriti-va de combinatia de benzoat de sodiu sau de potasiu si acid ascorbic. Pastrate in conditii improprii favorizeaza aparitia benzenului, cunoscut cancerigen.

Indulcitori de evitat: aspartam, acesulfam K, neotam, ciclamat, zaharina, sucraloza

Din punctul meu de vedere, e de preferat un produs indulcit cu zahar unuia indulcit cu unul dintre indulcitorii enumerati mai sus.

In ultima vreme s-a inceput trecerea la indulcitori de origine naturala si puteti cauta produse indulcite cu acestia: xilitol, stevia, maltitol, sorbitol, isomalt, eritritol.

Atentie! Exista si produse care folosesc atat indulcitori artificiali, cat si din cei de origine naturala. Evitati-le!

Evitati suplimentele (inclusiv vitaminele si mineralele) cu arome artificiale!

 

Decoratiuni pentru Iarna si Craciun lucrate manual

Iata cateva idei pentru decoratiuni usor de facut pentru iarna sau pentru Craciun, adunate de pe mai multe bloguri. Ii puteti ruga pe cei mici sa va ajute. 🙂

 Decoratiune handmade pentru Craciun cu brad si citrice

Vei avea nevoie de lamai, portocale, cuisoare, crengute de brad, crengute de tuia si un suport de lemn, de tipul unei ladite.

sursa foto: mydesiredhome.com

Decoratiune handmade pentru Craciun din crengute si nasturi

Puteti decora un perete, o puteti agata lipi pe geam cu banda dublu-adeziva sau puteti face mai multe pentru a face o ghirlanda si a decora caloriferele sau semineul. Aveti nevoie de bete de lemn cat mai drepte, cateva crengute mici de brad, nasturi, ata de cusut, sfoara si lipici. Optional puteti folosi si un spray cu zapada artificiala pentru a decora unele crengute de brad.

sursa foto: littlethingsbringsmiles.com

Decoratiune cu brad si citrice nr.2

Inca o decoratiune frumoasa si usor de facut. Ai nevoie de un bol de sticla, portocale, lime, crengute de brad si macese sau merisoare. Daca nu gasesti macese sau merisoare, le poti inlocui cu margele pentru ornat bradul.

Decoratiune cu ghinde si conuri

Ghinde, conuri si culori acrilice pentru a face decoratiuni in ofrma de copii colindatori.

sursa foto: craftjr.com

Brad din bete si sfoara

Asezati betele in ordine si legatile strans cu sfoara. Ornati bradul cu luminite, globuri sau ca in poza, cu ciucuri (canafi).

sursa foto: laloleblog.com

 

 

 

 

 

 

Top alimente bogate in vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic, benefic pentru sanatatea generala a organismului. Mai jos am enumerat cateva surse alimentare de vitamina C, unele mai cunoscute, altele mai putin cunoscute, dar foarte sanatoase. Acerola este  fructul cu cea mai mare cantitate de vitamina C, avand 1700mg la 100g de fructe, dar nefiind disponibil in tara noastra decat sub forma de supliment alimentar, nu l-am inclus in lista de mai jos.

Despre vitamina C se spune ca amelioreaza simptomele de raceala si gripa si scurteaza perioada de convalescenta.Vitamina C ajuta in sanatatea oaselor, pielii si a dintilor, dar are si rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, a cancerului precum si a altor probleme de sanatate.

Incercati sa consumati alimente bogate in vitamina C si suplimentati atunci cand se apropie sezonul rece sau ori de cate ori este nevoie. Omul si-a pierdut abilitatea de a-si produce singur vitamina C necesara si de aceea un aport serios de vitamina C este mai mult decat necesar.

Macesele

Macesele au cam fost uitate in ultima vreme, odata cu aparitia pe piata a tot felul de extracte de fructe exotice. Macesele insa, au o cantitate mare de vitamina C, avand 430mg la 100g de macese. 100g de macese acopera si 90% din doza zilnica recomandata de vitamina A. Nu le ocoliti!

Ardei iute

Ardeii iuti verzi au in jur de 230mg de vitamina C la 100g de ardei, iar cei rosii aproximativ 150mg la 100g.

Ardei gras

Ardeii grasi sunt si ei bogati in vitamina C, ardeii grasi galbeni fiind cei mai bogati in vitamina C dintre toti – 180mg la 100g de ardei gras.

Coacaze negre

Coacazele negre au 180mg de vitamina C la 100g de fructe.

Cimbru

Cimbrul este o planta aromatica folosita des in bucataria traditionala romaneasca, la ciorbe si fripturi la cuptor. Cimbrul este mirodenia cea mai bogata in vitamina C, avand 150mg la 100g de cimbru.

Patrunjel

Patrunjelul este bine cunoscut pentru continutul sau de vitamina C, avand 120mg la 100g de patrunjel.

Rosii uscate la soare

Rosiile normale au si ele o cantitate buna de vitamina C (20mg/100g), dar cele uscate la soare concentreaza 100mg la 100g.

Kiwi

Kiwi contine 90mg de vitamina C la 100g de fruct.

Legume cu frunze verzi

Broccoli, frunzele de ridichi si varza de Bruxelles sunt si ele in top. Broccoli are 80mg de vitamina C la 100g, frunzele de ridichi 60 mg / 100g, iar varza de Bruxelles 70mg/100g. Daca tot am amintit de broccoli, e bine sa stim ca ruda sa, conopida are si ea 40mg / 100g.

Papaya

Papaya contine 60mg de vitamina C la 100g de fruct.

Puteti achizitiona dand click aici un supliment alimentar natural cu vitamina C in concentratie mare si imbunatatit cu extracte de plante, pentru o mai buna absorbtie.