Top alimente bogate in vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic, benefic pentru sanatatea generala a organismului. Mai jos am enumerat cateva surse alimentare de vitamina C, unele mai cunoscute, altele mai putin cunoscute, dar foarte sanatoase. Acerola este  fructul cu cea mai mare cantitate de vitamina C, avand 1700mg la 100g de fructe, dar nefiind disponibil in tara noastra decat sub forma de supliment alimentar, nu l-am inclus in lista de mai jos.

Despre vitamina C se spune ca amelioreaza simptomele de raceala si gripa si scurteaza perioada de convalescenta.Vitamina C ajuta in sanatatea oaselor, pielii si a dintilor, dar are si rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, a cancerului precum si a altor probleme de sanatate.

Incercati sa consumati alimente bogate in vitamina C si suplimentati atunci cand se apropie sezonul rece sau ori de cate ori este nevoie. Omul si-a pierdut abilitatea de a-si produce singur vitamina C necesara si de aceea un aport serios de vitamina C este mai mult decat necesar.

Macesele

Macesele au cam fost uitate in ultima vreme, odata cu aparitia pe piata a tot felul de extracte de fructe exotice. Macesele insa, au o cantitate mare de vitamina C, avand 430mg la 100g de macese. 100g de macese acopera si 90% din doza zilnica recomandata de vitamina A. Nu le ocoliti!

Ardei iute

Ardeii iuti verzi au in jur de 230mg de vitamina C la 100g de ardei, iar cei rosii aproximativ 150mg la 100g.

Ardei gras

Ardeii grasi sunt si ei bogati in vitamina C, ardeii grasi galbeni fiind cei mai bogati in vitamina C dintre toti – 180mg la 100g de ardei gras.

Coacaze negre

Coacazele negre au 180mg de vitamina C la 100g de fructe.

Cimbru

Cimbrul este o planta aromatica folosita des in bucataria traditionala romaneasca, la ciorbe si fripturi la cuptor. Cimbrul este mirodenia cea mai bogata in vitamina C, avand 150mg la 100g de cimbru.

Patrunjel

Patrunjelul este bine cunoscut pentru continutul sau de vitamina C, avand 120mg la 100g de patrunjel.

Rosii uscate la soare

Rosiile normale au si ele o cantitate buna de vitamina C (20mg/100g), dar cele uscate la soare concentreaza 100mg la 100g.

Kiwi

Kiwi contine 90mg de vitamina C la 100g de fruct.

Legume cu frunze verzi

Broccoli, frunzele de ridichi si varza de Bruxelles sunt si ele in top. Broccoli are 80mg de vitamina C la 100g, frunzele de ridichi 60 mg / 100g, iar varza de Bruxelles 70mg/100g. Daca tot am amintit de broccoli, e bine sa stim ca ruda sa, conopida are si ea 40mg / 100g.

Papaya

Papaya contine 60mg de vitamina C la 100g de fruct.

Puteti achizitiona dand click aici un supliment alimentar natural cu vitamina C in concentratie mare si imbunatatit cu extracte de plante, pentru o mai buna absorbtie.

Articole similare:

3 comments

Leave a Reply