facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Stim ca iti doresti un copil sanatos si daca pana acum nu ai fost foarte atenta cu alimentatia ta, poate ca ar fi bine sa incepi acum. Este foarte important sa mananci bine si inainte de conceptie, dar in sarcina este esential.

In sarcina trebuie sa mananci pentru doi?

Da, trebuie sa mananci pentru doi, dar nu trebuie sa mananci cat doi. Mancatul pentru doi este prost inteles de obicei. Trebuie sa mananci pentru doi, adica sa fii atenta ca tot ce consumi sa fie sanatos si benefic nu doar pentru tine, ci si pentru copilul tau. Nu te alinta mai mult decat este cazul, mancand din farfuriile comesenilor sau cerand portii duble.

Controleaza-ti poftele mancand un aliment sanatos. Cand esti satula mai dispare si intensitatea poftei. Daca nu rezisti ia cateva inghitituri din alimentul la care ai poftit si apoi renunta la el (de preferat sa nu fie totusi fast food, produse tip cola, sau carnati prajiti in margarina).

Ce alimente trebuie sa eviti cand esti insarcinata?

Despre alimentele de evitat in sarcina poti citi si aici, dar le vom aminti pe scurt: alimentele ultra procesate, mezeluri, prajeli, margarina, branzeturi cu mucegai, preparate cu peste si fructe de mare crude, sucuri carbogazoase, produse indulcite cu indulcitori artificiali, alcool, cafea, produse de patiserie, fast food, etc. Cerealele si fructele este bine sa fie consumate cu moderatie. Daca este sezonul fructelor va puteti bucura zilnic de ele, fara a face abuz insa. Cred ca toti am auzit de gravide care au mancat “tone de fructe” pentru a vitaminiza copilul si apoi au luat in greutate mult prea multe kg, care nu erau benefice nici lor nici copiilor.

Care sunt superalimentele de consumat in timpul sarcinii?

In general, este bine sa mananci alimentele disponibile in sezonul respectiv, cu cateva adaosuri ce pot fi benefice.

  1. Daca este iarna, poti manca fructe precum banane si portocale, dar daca este vara este bine sa profiti de fructele ce se gasesc la noi, in special fructele de padure, ciresele, caisele. Iarna poti manca si fructe de padure congelate.
  2. Profita de legumele cu frunze verzi si de radacinoase.
  3. Alege pe cat posibil carne de vita, pasare, oaie, porc din surse sigure.
  4. Mananca unt, dar evita painea. Il poti pune pe un peste scos de la cuptor, pe legume fierte la aburi sau intr-o supa crema.
  5. Nu te pacali ca indulcind cu miere nu te ingrasi. Pentru gustul dulce iti raman fructele si cu moderatie sucanat, miere, sirop de agave si alti indulcitori naturali sanatosi.
  6. Mananca peste bogat in omega 3 – somon, macrou, sardina, etc. bine preparat la aburi sau la cuptor si evita prajelile si arsurile. Crapul, pastravul, somnul, pastravul somonat sunt variante mult mai sarace nutritiv si adeseori hranite artificial.
  7. Ca sa te hidratezi bea apa, nu exagera cu sucuri de fructe (prea multa fructoza) si ceaiuri (unele pot deshidrata).
  8. Pentru ca ai nevoie de acid folic, consuma ficat de vitel (sursa sigura), spanac, broccoli, avocado si linte.
  9. Alege pe cat posibil alimente bio sau de la tara.
  10. Nu evita ouale, mai ales galbenusul atat de benefic dezvoltarii copilului.
  11. Ciuguleste intre mese migdale, nuci, seminte de dovleac si presara in salate seminte de in.
  12. Mananca ierburi aromatice pentru a da gust mancarii, dar evita picanteriile in exces: ardei iute, piper, etc.
  13. Alege iaurturi integrale si evita lactatele degresate.
  14. Aminteste-ti ca dieta echilibrata nu inseamna cereale cu lapte la micul dejun, nici mezeluri, nici “cura de cirese” si nici rosii cu branza toata vara. Incearca omlete la cuptor, lactate integrale si in general gaseste alternative sanatoase la tot ce iti place sa mananci. Cartofii ii poti face piure cu unt sau ii poti coace, in loc de mezeluri poti face rulada de carne la cuptor, in loc de arahide prajite poti manca nuci si migdale, etc.

In categoria retete vei gasi idei nu doar pentru meniul copiilor, ci alimente sanatoase pentru toata familia. Sa aveti pofta!

Be Sociable, Share!

Articole similare:

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutubeby feather

Comentarii (1)

  1. Cum sa previi vergeturile in timpul sarcinii? | Bebster

    [...] la grija de alimentatia si greutatea ta. Nu exagera cu cantitatile de mancare. Alimentatia pentru doi inseamna altceva. Alege alimente bogate nutritiv si evita-le pe cele ultra procesate, prajelile, dulciurile si in [...]


Adauga comentariul tau